VVD duidelijk over zondagsopenstelling

De VVD is een van de weinige partijen die duidelijk is over de zondagsopenstelling.

Gezien de golf aan publicaties in de lokale pers de laatste tijd leeft het onderwerp zondagsopenstelling in de gemeente. Zowel voor- als tegenstanders spreken zich uit en de discussies zijn soms verhit.

Voor de VVD Vijfheerenlanden is het duidelijk: ondernemers in de Vijfheerenlanden moeten de vrijheid hebben zelf te kiezen voor “open” of “dicht”. Niet in alle plaatsen van de nieuwe gemeente wordt de noodzaak voor openstelling gevoeld maar in een paar plaatsen leeft de wens breed, zowel bij ondernemers als bij inwoners. Als je bedenkt dat op een steenworp afstand de winkels wel open zijn en je als ondernemer daar (flink) omzet aan verliest dan is dat ook logisch. Hetzelfde geldt voor de inwoners die ergens anders heen moeten voor een leuke dag omdat de eigen winkelstraten op slot zitten.

Moeten alle winkels nu open? Nee, ondernemers zijn heel goed in staat om zelf te bepalen of dat wel of niet goed is. In kernen waar er weerstand tegen is zullen ondernemers liever dicht willen blijven. De ondernemer moet wat de VVD betreft echter wel zelf kunnen bepalen wat hij doet, in alle vrijheid en met verantwoordelijkheid.

Kies je voor de VVD dan kies je ervoor ondernemers zelf te laten beslissen of ze zondag open of gesloten zijn.

Kies voor Doen. Stem VVD!