Sjors Fröhlich voorgedragen als burgemeester van Vijfheerenlanden

In een bijzondere zitting heeft de gemeenteraad Sjors Fröhlich voorgedragen als eerste kroonbenoemde burgemeester van onze gemeente.

Fröhlich, op de foto net na de bekendmaking met waarnemend burgemeester Jan Pieter Lokker, is geboren in Meerkerk, woonachtig in Schoonrewoerd en kent de nieuwe gemeente dan ook door en door. Na een lange carrière als radiomaker is hij sinds 2013 actief als hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio.

Uit het uitgebreide verslag van de Vertrouwenscommissie bleek de grote motivatie van Fröhlich om juist burgemeester van Vijfheerenlanden te willen worden. Vanwege zijn bevlogenheid, betrokkenheid bij het gebied maar ook andere kwaliteiten als zijn grote netwerk en kennis van crisisbeheersing ziet de Raad in hem de juiste kandidaat om de gemeente Vijfheerenlanden als burgemeester te leiden.

Fröhlich wordt nu officieel voorgedragen als kandidaat bij de Koning en zal, bij geen gebleken bezwaren, binnenkort benoemd worden.

De VVD fractie ziet in Fröhlich een uitstekende kandidaat om onze gemeente op een inspirerende en innovatieve manier op de kaart te zetten en is blij met de voordracht. De fractie ziet dan ook uit naar een vruchtbare en prettige samenwerking met de nieuwe burgemeester.