Thijmen Peter de With

In 1963 geboren als 4e telg in een ondernemersgezin (de lokale supermarkten in Lexmond en Meerkerk). Vanuit het familie -"dna" opgevoed in de overtuiging dat ieder mens kwaliteiten heeft en een bijdrage kan en moet leveren aan de (lokale) maatschappij. Bij mij is dat van jongs af aan zo geweest, van jeugdcommissie tennis, via kerkenraad, 9 jaar schoolbesturen en VVD-bestuur Zederik  in 2006 voor de eerste keer op het toneel van de lokale (Zederikse) politiek. En ook nog gelijk als fractievoorzitter. Mooier kon niet als het je persoonlijke overtuiging is dat klagen aan de zijlijn niets oplost!

Vanaf de start van Vijfheerenlanden als commissielid Welzijn – Onderwijs – Sport actief geweest. Daarnaast op dit moment secretaris van het VVD netwerk Vijfheerenlanden.

Het mooie van de VVD - het liberalisme - is dat we altijd uitgaan van de kracht en potentie die in ieder mens zit. Voor mij de start van alles. Lokaal is dat goed te stimuleren en te ontwikkelen door o.m. een groeiend en bloeiend verenigingsleven.

Na een carrière als algemeen directeur, bij diverse familiebedrijven in de voedingsmiddelenindustrie (met merken zoals Daelmans stroopwafels, Autodrop, Fisherman's Friend en Ricola), nu actief in bestuurlijke functies, waaronder voorzitter van VBZ, de branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten In Nederland.

Met een zakelijke en daadkrachtige aanpak denk ik een bijdrage te kunnen leveren aan visievorming en het doorbreken van de nog vaak stroperige voortgang in het publieke bestuur: Gewoon doen !

Verankerd in de lokale leefomgeving zet ik er graag de schouders onder voor liberaal denkend en handelend Vijfheerenlanden!